Det enkle svaret er «ja». For noen er det alt de trenger å vite, men for de litt mer vitebegjærlige så skal vi utdype litt.
Merkevarebygging
Et viktig stikkord her er gjenkjenningseffekt. Om kundene dine ser de samme fargene, skrifttypene og grafiske elementene i alt du sender ut, så vil det feste seg i underbevisstheten deres, og de vil huske deg lettere.
Har du for eksempel et spisested, så bør menyene i lokalet ditt se noenlunde lik ut som menyene på nettsiden din. Det samme med eventuelle flyere du sender ut i posten. Kunden bør ikke være i tvil om at dette er nettopp DIN bedrift de ser!
Se bare på de store butikkjedene og firmaene. Enten du er på nettsiden, i butikken eller ser på noe de har sendt deg i posten – du er aldri i tvil om hvilket firma som er avsender av budskapet.
Er dette viktig for små firmaer, da?
Ja, vi vil vel si at det er MINST like viktig for små firmaer. Man vil overleve i et marked som kanskje består av mange konkurrenter, så å være tydelig visuelt når man kommuniserer er svært viktig. Sørg også for at dere skiller dere ut på et vis! Dette gjøres med bruk av logo, spesielle farger eller andre grafiske elementer som konkurrentene ikke har maken til.
Din merkevarebygging er VÅR oppgave
Som kunde av oss vil du slippe å tenke for mye på slike ting – det er vår jobb. Hanne har jobbet med visuell kommunikasjon i over 25 år, og har blant annet erfaring fra markedsavdelingen i Europris. I en slik stor kjede er visuell identitet et fokus som ligger i bunnen i alt grafisk materiell som blir laget.
Uansett hva vi skal lage for deg, så vil vi alltid sørge for at vi bruker korrekte skrifttyper, farger og logo. Det er viktig for oss at våre kunder synes godt i markedet, for uten kunder så overlever heller ikke vi.
Ta kontakt med Hanne på 913 17 179 dersom du ønsker hjelp til å få en helhetlig visuell identitet!